Zorg

Waar staan we voor? 

In onze academie is iedere leerling welkom. Daarom richt onze leerlingenbegeleiding zich naar iedereen. We vertrekken daarbij steeds vanuit de mogelijkheden van elke leerling en gaan vervolgens op zoek naar verdere ontwikkelingskansen. We geloven in ieders groeipotentieel en zijn dus bezorgd over al onze leerlingen. Om alle leerlingen zoveel mogelijk groeikansen te geven, geloven we in de kracht van een sterke communicatie tussen academie, leerlingen en ouders. 

 

Hoe pakken we het aan? 

Bij inschrijving en ook doorheen het schooljaar kunnen ouder(s) en of leerlingen hun zorgnoden aangeven. Deze informatie komt bij de zorgcoördinator terecht en die gaat hier zo snel mogelijk mee aan de slag. Op verschillende momenten tijdens het schooljaar overleggen leerkrachten en zorgcoördinatoren over leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Tijdens dit overleg worden maatregelen en of doelen bepaald of herbekeken. Indien nodig kan daarna een bijkomend overleg met de ouder(s) en of leerling gepland worden. 

 

Zorgcontinuüm

Met het oog op inclusie en vanuit de gedachte dat we leerlingen maximale participatiekansen willen bieden, willen we met zoveel mogelijk leerlingen het gemeenschappelijk curriculum bereiken. Indien dit niet lukt door middel van brede basiszorg, bekijken we de mogelijkheden binnen de verhoogde zorg. Enkel indien het strikt noodzakelijk is, volgen leerlingen een individueel aangepast curriculum.

In onze afdeling MUZIEK richten we al enkele jaren een klas in voor leerlingen 2e graad met specifieke behoeften waar ze ook extra ondersteuning krijgen:

 

Bij wie kan je terecht?

Heb je vragen omtrent ons zorgbeleid of wil je iets melden betreffende een zorgnood? Neem dan gerust contact met onze zorgcoördinatoren:

 

Foto Linde de GroofLinde de Groof
Foto Sarah RochtusSarah Rochtus
Zorgcoördinatrice Podiumkunsten (Muziek/Woord/Dans)Zorgcoördinatrice Beeldende & Audiovisuele Kunsten
(linde.degroof@academiehamme.be)(sarah.rochtus@academiehamme.be)
Naar top